Rencontre inattendue

par Isabelle Lefebvre

Une mystérieuse invitée est venue nous rendre visite en classe de 6ème la semaine dernière. Elle a fait la connaissance des 6.1 et des 6.4 qui, par groupe de 5, ont pu échanger avec elle, puis rédiger leurs articles que voici :

"Karyn came to our school for learn to be an English teacher. She is twenty seven. She is born on January 21st in Saint Louis. She’s from Arizona. Her nationality is USA. She’s got one brother. He’s Kevin. She hasn’t got children. She’s got a cat. His name is Charlie. She plays the piano. her favourite colour is green. her favourite celebrity is Leonardo Di Caprio. Her job is teacher and student. She doesn’t work alone. She works at university"

Jeanne, Gabrielle, Melody, Solveig et Julien 6.4

"Her name is Karyn Light. She lives in Arizona, USA. Her nationality is American. She doesn’t has a job. She’s a student. She’s 27 years old. Her favourite fodd is Burritos. She likes green. She don’t has children, she has one brother. She cooks every evening. Her favourite music is hip hop. She likes volley ball. Her favourite game is Skyrim. She wakes up at 9 a.m in the morning and has breakfast. She eats eggs and potatoes. She doesn’t mind football"

Enzo, Axel, Mathys et Ethan. 6.1

On pardonnera les erreurs des élèves qui ont montré beaucoup d’enthousiasme lors de cette séance et qui ont beaucoup travaillé toute l’année pour arriver à ce résultat.

Je retiendrai cette petite phrase naïve qui m’a bien fait sourire : "Alors elle a fait 12 heures de vol pour venir nous voir aujourd’hui ?!"

Isabelle Lefebvre